När tåget kom in förstod jag varför man hade skydd just på linje ett - tåget var förarlöst. Med dubbla dörrar, tåg varannan minut (för att förhindra trängsel) och övervakningskameror får man det tydligen att funka bra också med förarlösa tåg - i alla fall tyckte jag det.
Kategorier
▼
måndag 18 november 2013
Vem kör?
Paris tunnelbana är gammal och i många stycken sliten men effektiv - lätt att hitta i och fort går det.
Linje ett föreföll lite modernare - tyckte vi när vi kom ned på perrongen. Där fanns glasväggar som förhindrar att man kan ramla ned på spåren. Jag har sett sådana glasväggar förut och funderat på varför man inte alltid bygger så när man gör nya tunnelbanestationer. Liljeholmens station tycker jag t.ex. kunde varit byggd med skydd.
När tåget kom in förstod jag varför man hade skydd just på linje ett - tåget var förarlöst. Med dubbla dörrar, tåg varannan minut (för att förhindra trängsel) och övervakningskameror får man det tydligen att funka bra också med förarlösa tåg - i alla fall tyckte jag det.
När tåget kom in förstod jag varför man hade skydd just på linje ett - tåget var förarlöst. Med dubbla dörrar, tåg varannan minut (för att förhindra trängsel) och övervakningskameror får man det tydligen att funka bra också med förarlösa tåg - i alla fall tyckte jag det.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar