Normala somrar träffas stora delar av familjen i sommarstugan några dar. Gick inte i fjol - hoppas det funkar i år.
Många gäster kräver många stolar. Det blir ett evigt flyttande in och ut, upp och ned för att var och en ska få en egen sittplats. Varje år bestämmer jag mig därför för att skaffa fler stolar. Sen bestämmer jag mig för att avvakta till efter sommaren när det är rea och utgallrat men nästa år då.....I år, när jag har mer tid än nånsin, skulle jag agera proaktivt (som man säger nu för tiden). Kollade vad som fanns på det stora varuhuset och valde en stol, som jag trodde skulle passa. Ringde upp kundtjänst och fick prata med den ultimata säljaren. Hon undersökte vilka alternativ som fanns för att jag skulle få stolarna levererade till stugan någon gång i juni. Inte helt lätt. Hon gav mig bl.a. rådet att åka till affären, provsitta och beställa på plats eftersom det bara fanns tre stolar kvar på centrallager. Efter lite meckande hit och dit har vi nu köpt 10 stolar - sju finns i Göteborgstrakten och tre i vår källare.
När det blev vardag och arbetsdag igen ringde en person upp mig och frågade hur det gått med mitt stolinköp. Efter lite förvirring insåg jag vem som ringt. Fantastiskt! Säljaren jag pratat med - hon som gett mig goda råd - hade inte släppt mig vind för våg i stolsdjungeln. Hon hade skrivit upp mitt telefonnummer och ville förvissa sig om att jag verkligen fått den hjälp jag behövde. Detta var den bästa hjälp jag någonsin fått från en säljare - lika bra som den gången när jag ramlade och sen fick sy ihop pannan med 11 stygn och doktorn ringde upp och frågade hur jag mådde.
Tänk så viktigt bemötande är.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar