torsdag 25 april 2013

Nedtyngd

Med var sin ryggsäck (min vägde drygt 7 kg) gav maken och jag oss, som två överåriga backpackers, iväg till Frankrike. Resan gick utmärkt och vi började vår första dag med att leta efter bussförbindelse till Bonnieux.

När vi frågade efter buss till Bonnieux var det ingen som visste hur vi skulle ta oss dit. Det förefaller som olika bolag kör var sin sträcka och inte vet så mycket om varandras rutter. Först åkte vi till Aix en Provence. Där stötte vi på problem nummer ett. Jag orkade inte bära min ryggsäck! Jag fick vackert sätta mig på ett kafe och titta på folk, medan maken gick en runda och köpte en liten lämplig kärra. Ska bli spännande att se hur den funkar.

     

När vi gick ombord på buss nummer tre kom svårighet nummer två. Eftersom man höll på att bygga om vägen till Bonnieux gick det inte längre att åka buss dit. Vi skulle bli tvugna att gå mycket långt men vi hade inget val, så vi åkte med. Chauffören pratade på (på hyfsat god engelska upplandad med lite franska när han saknade ord) och var väldigt trevlig. Passargerantalet utökade till det dubbla efter halva vägen, två nya passagerare steg på. De skulle till en plats som bussen inte heller kunde köra till. Efter lite diskuterande fram och tillbaka kom de fram till en alternativ väg. Allt slutade väldigt bra. Vi behövde bara gå en och en halv kilometer och den sträckan klarade min nya kärra utan problem. 


Bonnieux är bedårande vackert, solen skiner och i morgon ska vi besöka La Louve.

1 kommentar:

  1. Wow vilket äventyr! Härligt att ni klarar alla hinder galant än så länge!!

    SvaraRadera