söndag 25 december 2016

Tradition

Julafton, ja hela julen ska firas på samma sätt - år ut och år in. Jag har till och med på mig samma klänning. Köpte den för 20 år sedan - till min 50-års dag. Numera används den bara den 24 december och varje år är jag orolig att den inte längre ska passa.

Med åren tycker jag vi har funnit en bra nivå för vårt julfirande vad gäller mat, paket och stress. I själva verket stressar jag inte ett dugg men så lever jag också "ett liv utan klocka".

Mat fixar sig lätt eftersom vi har knytkalas - man får äta av många sorter men behöver bara laga några få själv - och vi ger och får endast ett paket.

I år blev nog lilla barnbarnet som fick en bil allra nöjdas. Han gick direkt ut i köket och började köra den nya taxibilen och när han såg hur den funkade sa han "Vilken underbar bil!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar