söndag 24 juni 2018

Ett liv utan klocka

Signum för mitt arbetsfria  pensionärsliv är ett liv utan klocka - Tidlös - och bloggning om detta liv när jag har tid och lust.


Det kändes därför som ett personligt angrepp från min telefon när den rätt som det var började markera tiden på ett mycket signifikant sätt. Varje heltimma gav den ifrån sig ett distinkt dubbelpip -  både stressande och irriterande.

För att bli av med det eländiga ljudet gick jag igenom alla inställningar på min telefon - utan att hitta något. Maken försökte - inget resultat. Jag googlade och hittade andra som fått samma problem. De skrev att oljudet drev dem till vansinne men hade inte någon lösning.

Jag har varit och frågat i butiken där jag köpte min telefon. De hade aldrig hört talas om just detta problem. De gav mig rådet att ringa till leverantörer. Leverantören visste inget utan tyckte jag skulle återställa telefonen till fabriksläge.

När jag fick detta svar bestämde jag mig för att acceptera läget och lära mig leva med dubbelpipen. Ville under inga omständigheter ge min telefon fabriksläge.

Men så plötsligt blev livet åter sig likt. Sonen var på besök och irriterades även han över det eviga pipande, tog krafttag  och löste problemet.

Så nu är jag återigen inne i min Tidlösamood.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar