Sommaren 2018 var jag ofta ute på hundpromenad och varje gång jag gick förbi "bonden" och såg hans oanvända växthus tänkte jag att det huset skulle trivas mycket bättre hemma i vår trädgård. När jag en dag stötte ihop med mannen som ägde växthuset dristade jag mig därför till att fråga om det händelsevis var till salu.
Att montera ned och flytta ett växthus är inte omöjligt men att montera upp det kräver sin man. Eftersom vi inte hade några anvisningar att följa blev det nog inte gjort efter konstens alla regler för varje år är det alltid ett eller flera "glas" som blåst sönder.Men det har ändå funkat och jag har odlat tomater och paprikor och tycker det är så mysigt att hälsa på mina kompisar varje dag och ge dom något att dricka. Det skulle nog fortsatt så i flera år till om inte Dave hade kommit. Dave, den stora stormen som drog in över västkusten i våras, förstörde mycket för många. Vi blev av med växthus, parasoll, ett tak och ett stort träd.
![]() |
| Det var en gång ett växthus med väggar... |
Till slut bestämde jag mig för att göra ännu ett försök att bli trädgårdsmästare och beställde hem det här.




Inga kommentarer:
Skicka en kommentar