tisdag 17 november 2015

Det fortsätter att blixtra

Efter kulturhelg med de "plumpa damerna" förberedde jag mig för ännu mer kultur - skolresa till Bryssel och Brygge med många museibesök. Vi skulle ge oss i väg tidigt på måndag morgon. Allt var packat och klart. Men när jag skulle gå till sängs, kvällen före avresan, började det blixtra - igen. Mycket obehagligt. Vad hade hänt? Det var ingen åska och elen fungerade bra - jag började misstänka att det var inne i mitt huvud jag såg alla blixtar.


Jag ringde sjukvårdsupplysningen och blev rådd att komma till ögonakuten direkt nästa morgon. Flygresan kunde jag glömma, för tillfället. Oj, vad komplicerat allt blev. Men jag lyckades meddela mig med mina reskamrater och var på St Eriks ögonakut klockan åtta, när de öppnade. Där blev jag väl emottagen och undersökt. Jag hade ingen näthinneavlossning, som de befarat när jag ringde, men jag hade sår på näthinnan och blev "opererad" med laser.

Sen åkte jag hem, fixade nya biljetter, la mig att vila på soffan och ställde in mig på en fyra dagars Belgienresa - i stället för fem. I morse åkte jag till Bromma flygplats - igen - och den här gången gick allt bra. Flygresa till Bryssel, tåg till Brygge och buss in till stans centrum - där jag träffade mina skolkamrater och gav mig ut på upptäcksfärd i chokladens och ölets hemland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar