måndag 21 oktober 2013

Alice

Härom veckan, när jag var inne i en bokhandel, låg det en trave böcker av Alice Munro framme på disken. "Det här blir nog årets nobelpristagare" - dristade jag mig då till att säga och se så rätt jag fick. Tänk, att jag hade läst böcker - i alla fall en novell - av en pristagare innan hon fått priset.

Det kan jag tacka min bokcirkel för. Det är trevligt med bokcirklar - man får läsa böcker av författare man inte ens kände till, man tänker igenom det man läser och diskuterar innehållet med personer som man inte heller kände innan cirkeln startade. Här i Gröndal har vi bibliotekarien som cirkelledare de två första gångerna. Hon hjälper oss komma igång, ger oss förslag på hur vi ska arbeta i cirkeln, tipsar om bra böcker och låter oss träffas i bibliotekets lokaler. Efter två gånger ska vi klara oss själva. Det ska bli spännande att se hur det kommer att gå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar