tisdag 8 oktober 2013

Riskabelt

Det har för- och nackdelar att ha långt avstånd mellan bostad och sommarstuga.

Bra att det blir två olika liv, ett sommarliv och ett vinterliv (vi åker inte fram och tillbaka) och så får vi bo både på väst- och östkusten.

Dåligt att jag inte enkelt kan hämta något jag glömt eller förbisett. Detta (att inte glömma något) klarar jag med hjälp av en noteringsapp i min telefon. Så fort jag kommer på att något ska med, till stugan eller hem, skriver jag in det i min app och jag kollar alltid appen före avfart.

Inför vinterstängningen kollade jag alltså appen men sedan, när vi hade åkt si så där 20 mil, började jag fundera på om jag verkligen hade låst dörren. Jag ringde till grannen men hon var inte hemma. Nåja, intalade jag mig själv, det brukar aldrig vara någon som känner på vår dörr så den fick vara olåst några dagar.

Vad värre var, var att när vi gick in i stugan kändes spisen varm. Då visade det sig att vi hade lämnat stugan utan att stänga av ugnen. Nu hade vi bara varit  borta i tre veckor och det var inte så mycket värme på - men ändå. Lite risky.

Inför kommande köksrenovering känner jag någon som ska kolla om det finns spisar som stänger av sig automatiskt efter några timmar.


1 kommentar:

  1. Ofta blir jag väldigt imponerad av ditt utnyttjande av tekniken men ibland förstår jag inte riktigt poängen. Själv skriver jag upp allt som ska till eller från stugan på ett litet anteckningsblock som alltid ligger framme. Inte blir informationen bättre för att den läggs i en app!!!
    agneta

    SvaraRadera