onsdag 23 oktober 2013

Nu har jag hittat det

I våras  hade vi besök av en god vän från England. När jag en eftermiddag serverade Breakfast tea fick jag klagomål - frukostte ska drickas på morgonen inte klockan fyra på eftermiddagen. Då ska man dricka Afternoon tea.

Det lät ju vettigt, så jag gav mig av för att köpa eftermiddagste - men tji fick jag. Det var omöjligt att uppbringa ett te, som gick att dricka mellan lunch och kväll. En gång fikade jag på ett kaffé där man kunde beställa Afternoon tea men det gick inte att köpa i lösvikt.

I fredags skulle vi beställa nya pass på Kungsholmens passexpedition, vid Kronobergsparken. Det (passbeställningen) gick otroligt snabbt - vi var faktiskt klara innan vi hade fått tid. Jmf Lucky Look - han som drar snabbare än sin skugga. Nej, väntiderna för pass kan man inte klaga på om man är ute i rätt. Efter det ursnabba besöket hos polisen tog jag mig en promenad genom Kronobergsparken, som graderas som Stockholms vackraste park i en av de otaliga deckare jag plöjt igenom. Parken var inte stor men den var vackert kuperad. Om det är Stockholms vackraste park känner jag mig ännu inte kapabel att bedöma. Väl ute på andra sidan hittade jag den - affären där man säljer Aftenoon Tea!


Jag vet inte vad begreppet Afternoon Tea står för men den blandning jag köpte innehåller svart te, jordgubbar, rabarber, rosenknoppar, Darjeeling te, ljungblommor, jasmineblommor, rosépeppar och aromer - allt packat i Paris. Teet smakade väl si så där - ingen "oh, vad gott upplevelse" - men helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar