torsdag 30 oktober 2014

Årskort

Sen jag blev bofast i Stockholm har jag varje år köpt årskort till ett museum - olika museer varje gång. Första året var det Morderna Museet (present), andra året Artipelag och i år är det Sven-Harrys konstmusum som gäller.

Första utställningen på S-Hs var Nathalia Edenmonds "fjärilstavlor" -  imponerande. Den andra var designade kläder - rolig. Kläderna var som konstverk men jag skulle inte kunna använda en enda av kreationerna. 

Häromdagen tittade jag på en utställning med möbler mm från Svenskt Tenn.

Jag tycker det är lite tveksamt att man i en konsthall, där man tar entréavgift, visar varor från ett specifikt och, som jag uppfattar det, mycket framgångsrikt företag. Om jag hade gått till Strandvägen hade jag sett samma möbler i Svenskt Tenns affär där och då hade jag inte behövt betala entré.



Visst är möblerna som säljs hos ST hemtrevlig men det är inte soffor och bord som passar i var kvinnas hem precis. Vad var syftet med denna utställning? Kändes enbart som reklam för Svenskt Tenn.

Tur att jag hade årskort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar