onsdag 15 oktober 2014

Utmärkt bra

I dag åkte jag hemifrån väldigt tidigt och skulle inte komma tillbaka förrän vid sjutiden (ärende, direkt följt av Pariskurs). Fastän jag startat dagen med en tallrik havregrynsgröt skulle jag nog behöva en liten lunch innan jag började mina "studier" - men var skulle jag äta?

Jag promenerade mot Vasastan och tittade samtidigt efter ett enkelt, billigt lunchställe och plötsligt stod det där - rakt framför mig, alldeles vid trottoaren. En "truck" som serverade mat direkt från bilen. Allt tre rätterna såg goda ut men portionerna verkade väldigt stora. Kunde man månne få köpa en halv portion. "Inga problem" blev svaret. 



Det var inte första gången jag åt mat från mobilt kök för dit räknas väl även "korvmojar" men första gången jag åt från en truck. Maten var riktigt god och den halva portionen var större än jag behövde. På adressen www.foodtrucks.se ska man kunna se var truckarna finns just när man är hungrig.

1 kommentar:

  1. Det ser ju smarrigt ut! Bra tips att kolla in deras adress i förväg!

    SvaraRadera