måndag 13 oktober 2014

Överfull tidlöshet

Mitt Tidlösa liv har för tillfället blivit överfullt - inte en minut ledigt den här veckan. Så här såg förra vecka ut för en pensionär som lever efter mottet "Ettl liv utan klocka".

Måndag: stängning av stugan och hemresa - tillbaks i Stockholm före midnatt.

Tisdag: bokcirkel, följd av lunch med skolkamrat från Göteborg och galleribesök - Lars Lerin på Galleri Lars Bohman.


Onsdag: klippning, snabbpromenad till Pariskurs, direkt följd av biobesök "Två dagar och en natt" och så middag med goda vänner på Café Facil.

Torsdag: Pariskurs, promenad till Hötorgshallen för matinköp, middagslagning till fredagens gäster.

Fredag: röjning av hemmet, in till stan för att möta mina vänner från norrland, middag och prat till fram på nattkröken.

Lördag: frukost på balkongen för norrlänningarna (så att de får se hur man lever på sydliga breddgrader), konstbesök på Waldemarsudde, snabbfika, vidare till cirkus och "Livet är en slager", middag på stan, hem för kortspel fram till midnatt.

Bara roliga saker hela veckan - men vilket tempo! Nu blir det till att slå av på takten annars kommer jag att drabbas av en ny åkomma kallad pensionärsrelaterat stressymdrom.

När vi var på Waldemarsudde tittade vi på en utställning av Matisse elever kallad Inspiration Matisse - tavlor helt i min smak. Vi håller just nu på med Picasso i min Pariskurs och även Picasso var elev till Matisse (om jag minns rätt) och väldigt intresserad av hans sätt att måla.

Einar Johlin
Isaac Grunewald

Leander Engström

2 kommentarer:

  1. Du har verkligen förmåga att tänja ut tiden och få den att räcka till hur mycket som helst!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du skall se till att träffa dina barn minst en gång i veckan också! I alla fall de som bor i Stockholm...

    Men vilken trevlig vecka du verkar ha haft!

    SvaraRadera