torsdag 15 december 2022

Liseberg

I Göteborg har det alltid  (=så länge jag har levt) funnits ett nöjesfält som heter Liseberg. Varit där både som barn och som vuxen - själv och med barn. Nån gång har jag också varit där med barnbarn men jag har aldrig varit där på julmarknad.

Fenomenet "Jul på Liseberg" är ganska nytt och när vi nu var i Göteborg, medan marknaden pågick, ville jag gärna besöka den. Trodde juldekorationer och pynt skulle göra sig bäst i mörker, så vi gav oss iväg när det började skymma.


Bra vald tidpunkt - alla ljusdekorationer gjorde sig fint. Det lyste och glittrade överallt men där det inte fanns dekorationer var det totalt mörker.

Mörkret och alla människor gjorde att vi hade lite svårt att orientera oss men till slut hittade vi i alla fall radiobilarna. Sen vandrade vi planlöst vidare utan att hitta någon "attraktion" som passade.


Men det var inte vare sig mörkret eller trängseln som fick oss att vända hem, betydligt tidigare än vi tänkt, utan kylan. Kan inte minnas när jag sist upplevde sån kyla som den på Liseberg. Jag fortsatte att frysa hela kvällen trots att sonen bjöd på varm soppa när vi kom hem.


Måste nog tyvärr tillstå, även om det bär mig emot, att julmarknaden på Liseberg blev lite av en besvikelse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar