torsdag 10 april 2014

Damer i lättskötta frisyrer, fortsättning

För någon vecka sedan kommenterade jag en krönika i DN, av Björn af Kleen, om damer i lättskötta frisyrer som åker på "kulturresa". Sen skickade jag en länk till B af K, så att han skulle få höra vad en "gråhåring" tyckte. Djärvt av mig tyckte dottern medan en "gammal" kompis pushade på.

Dagen efter fick jag följande svar från B af K "Tack för skarp respons".

Roligt att han läst mitt inlägg och att jag fick svar. Hoppas det ledde till eftertanke. Dottern hade viss förståelse för att han skrev som han gjorde. Hon trodde han var ledsen och besviken för att ingen ville köpa hans bok medan Ingvar Carlssons (f.d. statsminister) var mäkta populär.

Även jag kan ha viss förståelse för att han var besviken men jag har ingen förståelse för hans överlägsna attityd gentemot äldre damer, deras frisyrer, klädsel och nöjen. Speciellt inte som det är de som ger honom möjlighet att försörja sig som författare. Jag funderar också på hur han skulle ha reagerat om det varit kostymklädda herrar runt 40 som dissat hans bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar