söndag 29 juni 2014

Inte Sissinghurst precis!

Den 29 juni är dagen då trädgårdsentusiaster öppnar sina trädgårdar för allmänheten - Tusen Trädgårdar. Det var länge sedan jag första gången läste om Tusen Trädgårdar i Gunnel Carlssons blogg. Sen har jag läst om de öppna trädgårdarna lite varstans, bl.a. i en av våra stora dagstidningar, så den 29 juni var sedan länge inbokad i min kalender.

I går kväll försökte jag gå in på Tusen Trädgårdars hemsida och bestämma vilken trädgård jag skulle besöka. Det gick inte att komma in. Det gjorde det inte i dag heller. Irriterande. När jag försökt "Tusen Gånger" ringde jag till en handelsträdgård i närheten och fick tips om en trädgård jag kunde besöka, som dock låg väldigt långt bort. Mycket irriterande att man underdimensionerat siten. Med så mycket förhandsreklam borde man ha förstått att sidan skulle få många besökare.

Dottern och jag gav oss ändå iväg till den rekommenderade trädgården men utan vägbeskrivning var det inte lätt att hitta dit. När vi klivit ur bilen och sett lite på grönsakslandet sa dottern: "Ja, det är ju inte som Sissinghurst precis". Sissinghurst (Vita Sackwill Wests trädgård i Kent, England) var den trädgård vi besökte på vår förra trädgårdsresa och jämförelsen var väl inte helt rättvis - "de spelade inte i samma division". Trädgården "tog sig" dock när vi kom längre in och var en ambitiös privatträdgård men inte den trädgård jag skulle ha valt om jag visste vad jag kunde välja bland.

Jag måste tyvärr säga att Tusen Trädgårdar blev en besvikelse - fyra timmars bilresa, 15 minuter trädgård





.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar