tisdag 23 september 2014

Nu igen

Så var det dags för mig att gå till distriktsläkarmottagningen igen och säga att jag fått borrelia. Sen vidare till Apoteket för att hämta ut penicillin. Nu gäller det att jag, under tio dagar, kommer ihåg att stoppa i mig en liten vit pastill morgon, middag och kväll.

Detta händer mig varje år, trots att jag är försiktig och tar på mig stövlar när jag hälsar på mina små kompisar (blommorna, gräslöken m.fl.). I år trodde jag att jag hade lyckats. Inte en enda fästing på hela sommaren. Därför blev jag ganska förvånad när jag i morse hade en stor röd ring på benet.


Jag kunde ställa diagnos på direkten och gav "min" doktor förslaget att jag skulle få specialprivilegium att själv skriva ut penicillin mot borrelia - då skulle jag slippa belasta den nedtyngda sjukvården. Doktorn höll inte med.
                                  

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du skall lägga in en bild på Borreliaringen på benet också ;)

    Åsa

    SvaraRadera
  2. Ajajaj, hoppas att det har blivit bättre nu efter medicineringen!

    SvaraRadera