tisdag 16 september 2014

Ut och in

Jag bet sönder en tand på julknäcken, lagade den, bet sönder den igen, fixade till den på nytt. Till slut tyckte min tandläkare att jag skulle göra något mer radikalt. Jag föreslog asfaltering. Hon föreslog krona.

Av någon anledning har jag sedan ringt återbud till denna kröning - gång på gång - lite förkyld, passar inte så bra just nu osv. Idag var det dock oåterkalleligt (annars skulle jag nog fått se mig om efter ny tandläkare). Jag var ganska orolig.

Mellan två moment sa plötsligt tandläkarn "Har du tagit på dig tröjan ut och in, idag?" Att jag gått till tandläkaren med en tröja som hade avigan ut, visar vilket sinnestillstånd jag befann mig i.

Nu vilar jag ut i Vinterviken med kaffe, god kaka och vackra blommor.


1 kommentar:

  1. Vilken underbar bild! Förstår att där kunde du förtränga allt vad tandläkare heter. Rosenskäror eller hur?

    SvaraRadera