torsdag 25 juni 2015

Konsekvenser

Vart fjärde år kommer Anticimex för att kontrollera att vi inte har några skadeangrepp på sommarstugan. I år kom det en kvinna. Hon var glad och trevlig men oj vad mycket hon hade åsikter om.

Hon tyckte vi skulle:
1. Sätta upp brandvarnare
2. Skaffa brandsläckare
3. Kitta om två fönster
4. Måla om fasaden
5. Foga om en kakelskarv i badrummet 
6. Ersätta trädgårdsmuren (gjord av syllar) med en ny mur gjord av sten
mm, mm. Listan blev lång.

Brandvarnare var ordnat i ett kick. Låg redan i byrålådan och väntade på att bli uppsatta. När det var avklarat kastade sig maken över fasaden och började måla - efter att först ha borstat och tvättat den.


Men vad gjorde då jag? Jag ägnade mig åt det som kommer att få avgörande betydelse för tomten och stugans utseende. Jag skaffade en bok om trädgårdsmurar som jag studerade noga - utan att komma fram till något resultat. Nästa steg blir att ge sig ut och titta på befintliga murar. Kommer att bli ett drygt jobb för mig i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar