torsdag 22 september 2016

Satyagraha och Trollflöjten

Två operaföreställningar på en och samma vecka - nästan så man platsar i gruppen kulturtant.

Jag tittade på Trollflöjten tillsammans med några av mina gamla klasskamrater från Birka. Det var inte första gången jag såg/hörde Trollflöjten -  senast var det i parkteatern regi i början på sommaren. Operans föreställning var lite speciell - jag förstod mig inte på scenografin men Mozarts musik är alltid vacker.


Tre dagar senare gick maken och jag till folkoperan såg deras föreställning Satyagraha. Otroligt bra. Handlingen, som var underordnad musik och akrobatik, ville återge Gandis liv i Sydafrika. Vacker musik och fantastiska akrobater från Cirkus Cirkör. En enastående föreställning som avslutades med stående ovationer från publiken.
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar