måndag 24 juni 2019

Motigt

I vanliga fall brukar vi komma till en sommarstuga som står och väntar på oss, beredd att ta emot oss och omfamna oss. Som känner glädje av att vara bebodd igen. Så inte i år.

Sommarlivet började med att vi sjösatte båten, som tillbringat vintern i ett uppvärmt "båthus", efter att först ha blivit vinterservad. Sjösättningen gick bra men inte båten. Den hackade och hackade sen la den av. Skit i förgasarn? Svårt att säga. Men nåt är det och båten ligger nu oanvänd vid bryggan.

Här ligger båten och ser fin ut

Sen slutade elen att funka i gäststugan men maken lyckades fixa den.

Nån dag senare var det en lampa i köket som inte gick att släcka. Sen började elände😉.

Varmvattenberedaren la av först, sen all belysning i lillstugan, sen spisen och så kyl och frys. Mitt i "eländet" skulle jag laga all midsommarmat. Men själva middagen hade jag gjort klar i förväg och det som skulle kokas fixade jag hos grannen.

Temporär lösning
för att få el till kyl och frys.

Än hade vi ingen värme alls på vare sig spis eller ugn än fungerade två plattor. Nästa morgon, funkade alla fyra plattorna. Så märkligt. Diskmaskinen har gått att köra hela tiden och det är en evig tur för den går kontinuerligt. Att man inte har något ljus på toan går, trots allt, bra så länge det är ljust 20 timmar om dygnet.

"Typisk" sommarlunch

Man kan värma vatten till det mesta på spisen men nog saknar jag "min" varmvattenberedare - speciellt när det är duschdags. Kalldusch, i all ära, men jag vill duscha varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar