onsdag 12 juni 2013

Plankat?

Det har blivit modernt att ge bort "upplevelser" och vi hänger som vanlig på och gav de två äldsta barnbarnen en "fotbollsmatch på Friends arrena" i födelsedagspresent.

Det är inte lätt att få till en dag som passar alla men i går, den 11 juni, var vi lediga och just denna dag var det kvalmatach (VM) mellan Sverige och Färöarna. Passade bra. Biljetterna var köpta, resrutten bestämd. Allt under kontroll - vi såg alla fram emot denna upplevelse.

På bussen till arenan satt jag bredvid några som pratade om sina biljetter. De skulle sitta på familjeläktaren (precis som vi) och hade köpt två vuxenbiljetter och två barnbiljetter. Hmm, köpte inte vi fyra biljetter av samma slag? - tänkte jag. När vi gått av bussen kollade jag biljetterna och jo, vi hade köpt fyra barnbiljetter!

Vad göra? Biljetterna var köpta och gick inte att byta. Vi var alla mycket sugna på att se Zlatan "in action". Det var bara att låtsas som det regnade. Jag bestämde mig för att lämna fram alla biljetterna i klump och låta barnen gå in först. Eventuellt fick vi väl betala mellanskillnaden men det skulle nog inte bli lätt. Vakten scannade i rask takt alla biljetterna och så var vi inne i den gigantiskt stor arenan. Kan man kalla detta för en modern typ av plankning? Kanske halvplankning för vi hade ju trots allt köpt fyra biljetter.



Syns han, vår hjälte?
 

33 tusen!
Hur det gick i matchen? Sverige vann naturligtvis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar