torsdag 2 juli 2015

Användargränssnitt

Häromdagen gjorde dottern, lillkillen och jag den årliga sommarutflykten till Gunnebo slott - alltid lika trevligt men i år gav besöket en sur eftersmak.

Gunnebo är ett slott i nyklassisk stil från 1700-talet, som ligger i Mölndal. Själva slottet har jag varit på rundvandring i för länge sedan, så det besöker jag aldrig. Jag nöjer mig med att gå runt och titta på grönsaksodlingarna, som är "outständing", vandra runt i parken och äta deras goda lunch.

I år åt jag rödspotta med picklad vitkål och rökt gräddfilssås. Och så tittade jag, som vanligt, på hur byggnationen av orangeriet fortskrider.

En gång i tiden fanns det ett orangeri på Gunbebo men det förstördes i en brand. Nu håller man på att bygga upp ett likadant orangeri igen. Man bygger efter gamla teckningar. Jag tror det kommer att bli något alldeles extra eftersom man har hållt på och byggt i åratal.


När vi kom till Gunnebo betalade jag (som alltid) parkeringsavgift men jag betalad inte med pengar eller med kort i parkeringsautomaten som man vanligtvis gör. Nej, jag skulle betala med SMS-biljett. Jag hade laddat ned en SMS-app och då skulle jag naturligtvis betala med den. Detta kom att stå mig dyrt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar