lördag 5 september 2015

Tidsperspektiv

Maken och jag var ute på långtidspromenad. Vi startade klockan tolv vid Nybroviken. Klockan sex hade vi hunnit till Hornstull. Vi promenerade länge men sträckan vi gick var ganska medioker (ca 5 km) - särskilt med tanke på att den bäste löparen på tjejmilen (som vi tittade på en stund) klarade milen på en dryg halvtimma.

När vi stod vi Liljeholmsviken öppnades bron utan att vi kunde se någon båt som skulle passera. Men så kom det en liten en, tuffande. Jag trodde inte mina ögon. Inte möjligt att de öppnar bron för en "eka" - tänkte jag. När bron hade varit öppen i 10 minuter kom det, till slut, ett högt fartig som krävde broöppning. Jag undrar vad alla bilister, som skulle över bron, tänkte när de fick vänta och vänta. Brovakten stod nog inte högt i kurs hos dem när de stått i kö uppemot 20 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar