tisdag 22 mars 2016

Manchester nästa

Här om veckan fick vi inbjudan till födelsedagskalas i Manchester. Trevligt. Maken bokade flyg på nätet men skrev inte in mitt namn på rätt sätt. Därför kunde vi inte plocka ut biljetterna i automaten (på Arlanda) utan blev hänvisade till den manuella disken. Där var det inga problem och biljetterna överlämnades med en liten uppmaning att det kanske var läge lära sig fruns namn!

När det visas ligamatcher (fotboll) på TV vet jag att det är dags att plocka fram paddan eller lämplig bok, för då kommer TVn att vara "ockuperad" i minst två timmar. Ibland tittar jag också på matchen men det kan blir för mycket av det goda. I det fullproppade planet till Manchester insåg jag dock att två timmar nu och då inte är så farligt. Jag tror hälften av passagerarna var fotbollsentusiaster på väg att till Manchester för att titta på sitt favoritlag. Om fotbollsintresset är koncentrerat till några timmar i veckan är det som en västanfläkt jämfört med att flänga land och rike runt för att följa sin idoler. Det verkar inte heller vara lätt att få tag i biljetter. Våra flygplansgrannar hade lyckats få tag i biljetter eftersom de var medlemmar i Manchesters svenska supporterklubb.i 

Den här gången var det derbyt på Old Trafford mellan Manchester United och Manchester City som lockat entusiasterna. Enligt min guidebok ska derby mellan dessa två lag vara något alldeles extra. 

Så här laddar man upp inför favoritlagets hemmamatch.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar