tisdag 29 mars 2016

45 000

Vi hade bestämt att fira påsk i Göteborg, hos sonen och hans familj. Men eftersom förkylningen jag dragit på mig var så otroligt seg sköt vi upp nedresan en dag. Hjälpte inte ett dugg. Jag hostade, hade ont i halsen, mådde illa, kräktes, hade huvudvärk och feber hela tiden jag var i Göteborg. Misstänker att jag fått en lättare variant av influensan - tur att jag tog den där vaccineringssprutan i höstas och slapp ifrån fullvarianten.

Min räddning var att sonen, sen ett år tillbaka, bor mycket mer spatiöst än tidigare. Jag hade eget rum dit jag kunde dra mig tillbaka och begrunda mitt tillfälliga tillstånd och ansluta mig till övriga sällskapet när det vankades mat, för aptiten var det inget fel på!

Påskdagen gav vi oss dock iväg in till stan för att titta på de 45 000 våririsar som Hannu Sareström planterat i Trädgårdsföreningen. Jag trodde det skulle vara tjockt med folk men men vi var bara några stycken som gick runt i palmhuset och njöt av härligheten. Fantastiskt fint och en lisa för en sjuk kropp.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar