lördag 16 december 2017

Tvåa!

Varje tisdag, under ett helt år, har jag varit på Kungsholmen klockan tio - bridgekurs.

Där får vi först en lektion i konsten att lägga öppningsbud, svarsbud, öppningshandens andra bud osv. Sen spelar vi. Svårt är det - mycket att komma ihåg och mycket att hålla reda på. Efter tre timmar åker jag hem och repeterar.

Någon eller ett par dagar senare träffas vi, några stycken, hemma hos varandra och övar både att buda och spela.

Terminen skulle avslutas med tävling. Jag läste på och jag försökte memorera för att vara i toppform. På tävlingsmorgonen hade jag glömt allt och funderade lite smått på att stanna hemma men det gjorde jag förstås inte.

Jag fick spela tillsammans med en ung duktig kille. Vi var samspelta i vårt försvarsspel och lyckades hyfsat även när någon av oss var spelförare - vilket dock bara hände tre gånger.

Trots att vi inte vann någon omgång ledde vi totalt både efter andra och tredje. Spelledaren sa efter tredje omgången att vi dragit ifrån ytterligare och att man borde se upp för oss! Fjärde omgången gick riktigt bra men vi vann inte då heller. 

Andra pris!
Vi slutade på en hedervärd  andra plats. Är själv oerhört förvånad och känner mig lite stärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar