onsdag 25 januari 2023

Kallare än kallt

Varje år, första veckan i december när barnbarnet fyller år, hälsar vi på våra "Göteborgare". Sist kombinerade vi resan med ett kylslaget besök på Liseberg. Där det var kallare än kallt.


Nu, bara en dryg månad senare, åkte vi till Göteborg igen men av helt annan anledning. Även denna gång kombinerade vi resan med några aktiviteter - tittade bl.a. på bandy.


Nära Kaverös, där jag växte upp, fanns på min tid ängar, åkrar och små skogspartier där vi lekte fritt. Nu har dessa ytor "förstörts" - blivit ett område med anlagda fotbollsplaner, skridskobanor och en helt nybyggd bandyarena. Bandyarenan invigdes med ungdomsvm när vi var i stan och eftersom barnbarnet tränar bandy åkte vi dit för att se när de stora grabbarna spelade.



Oj, vilken fart det var på spelet. Riktigt roligt att se, även om bollen ibland var snabbare än ögat. Men även om man spelar inomhus är det en sport som kyler. Hualigen så kallt det var - inte riktigt i klass med Liseberg men näst intill. Hade inte klätt mig ordentligt så jag frös och jag frös och det fanns varken sittunderlag eller filtar att hyra. När vi kom hem var jag tvungen att krypa ned i sängen för att få upp lite värme. Medan jag tinade upp lagade sonen pizza.

Hemmavinst

Har börjat förknippa Göteborg med kyla för efter Liseberg och bandymatch i Ruddalen fick vi åka hem på ett tåg som saknade värme. Det var bara att återigen krypa ned och försöka tina upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar