onsdag 17 maj 2023

Oslo

Jag tycker fortfarande att de är roligt att åka bort men numera tycker jag ännu bättre om att komma hem igen. Därför var vår tredagarsresa till Oslo precis lagom lång.

När jag skulle boka hotell valde jag det billigaste som låg centralt. Hotellet hette City Box och man kunde nästan ana att det skulle vara annorlunda. Kanske små kabiner eller boxar att sova i? Lite oroliga kände vi oss allt - i alla fall jag.


Hotellet låg perfekt och det är ju ändå det viktigaste - det och att det är rent och rent var det. Sängarna var sköna om än smala men det fanns ingen TV på rummet, långsamt internet och ingen reception. Istället fanns det gott om gemensamhetsutrymmen på första våningen - sittgrupper, bordtennisbord, kök och kylskåp, tvättmaskin och diverse annat. Så lite som vi äter numera gjorde det ens en gång inget att vi inte fick hotellfrukost.




Jag gillade hotellet och tror att det är perfekt om man reser med barn. Men trots det perfekta hotellet satt vi inte kvar på rummet hela tiden utan

...gick runt i hamnen och bort till Aker brygga


...tittade på Akershus fästning

 

...promenerade upp- och nedför Karl Johan



....åkte med fel spårvagn flera gånger och fick sett en hel del av stan




...besökte Vigelandsparken och






...lyckades efter stor ansträngning hitta stadsdelen Grünerløkka (som vi blivit rekommenderade att besöka) sen var vi såå nöjda och såg fram emot att resa hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar