fredag 20 december 2013

Julkaramell

Julmarknaderna avlöser varandra eller rättare sagt de äger ofta rum samtidigt. Jag var med och förberedde Vintervikens julmarknad men jag kunde inte vara med på själva marknadsdagarna eftersom jag i år hade valt att åka till Sandhamn. (Ligger lite sent i bloggandet.)


När jag var med och förberedde marknaden (Vintervikens) såg jag att det fantastiska risstaket - som var på planeringsstadiet förra gången jag träffade mina "arbetskamrater" - nu var klart. Pinnar uppsatta med jämna mellanrum och mellan pinnarna hade man stoppat in nedklippta grenar. Snyggt, funktionellt (man får en bra avgränsning mot baksidan av cafét) och praktiskt (man får en plats där man kan lägga alla bortklippta grenar). God idé som jag tror kan användas lite var som helst - en otroligt enkel konstruktion.


Lagom till jul fick föreningen ett bidrag på 1 648 000 kr för att bygga "framtidens plantskola och framtidens utbildnings- och kulturscen". Vilken julkaramell! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar