onsdag 26 augusti 2015

Finns det gratisresor?

Gick upp i ottan och tog bussen till Göteborg. Sen åkte jag vidare till Stockholm - allt för att vara med när min nya (Bryssel) kurs skulle börja.

Väntetiden i Göteborg ägnade jag åt att gå runt på centralen. Åt två goda smörrebröd och en stor kopp kaffe för 45 kr på Salt&Sill -lyxrestaurangen på Klädesholmen hade en liten filial på stationen med extrapriser som gällde fram till klockan tio.

Sen gick jag in i SJs affär för att fråga efter info om tågluffande för "pensisar". Man hade ingen info men jag fick ett telefonmeddelande att jag kunde hämta ut en gratisbiljetter på snabbtåg mellan Göteborg och Stockholm. Tydligen hade jag haft blues tooth på på telefonen och fick därför detta erbjudande när jag besökte SJs affär.

Jag måste säga att min halvtimma på Göteborgs central var väl utnyttjad tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar