måndag 28 november 2016

Ännu fler påsar

I adventstider "måste" man gå på julmarknad - det finns massor att välja bland. När jag googlat bestämde jag mig för den på Skokloster. Marknaden skulle vara på innergården. Lät trevligt och lite gammaldags. Maken, äldsta dottern och hennes yngste son följde med.


Långt var det och blåste gjorde det. När vi kom fram hade det till och med blivit snöstorm. Bara att ta sig från bilen upp till slottet var ett äventyr. Skönt att komma inomhus även om det var kallt där också. Utbudet var högst reguljärt.


Vi bestämde oss snabbt för att äta jultallrik. Sen åkte vi tillbaka igen. Handlade bara lite te men fick ännu en fin påse. Jag uppskattar när jag får mina inköp i vackra påsar även om jag i nio fall av tio tackar nej till påsar - mitt bidrag till en bättre miljö!


Skokloster är stort, mycket stort. Det är inte utan att man tror att greve Wrangel måste ha drabbats av storhetsvansinne när han gav sig till att bygga ett slott som detta. Men det är magnifikt och ligger mycket vackert. De är roligt att ha Sveriges största barockslott bara någon timmes bilresa bort men nästa gång jag åker dit ska det inte vara snöstorm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar