lördag 27 januari 2018

G

Maken har ofta synpunker på mitt bloggande. Än tycker han jag ska skriva om det ena än om det andra. Han har också många åsikter om min förmåga att anväda mig av jordens dragningskraft - g och tycker jag bör göra ett inlägg om denna min övertro på just -g.


När man har haft blommor stående i glasvas några dar (och inte bytt vatten) blir glaset grumligt. Kan vara svårt att få rent. Då tar jag till min mammas husmorsknep. Fyller vasen med tidningar och varmt vatten. Låter stå ett tag. Sen är det bara att plocka ut tidningarna och vasen är som ny.

Mammas 50-års present
Problemet är att tidningarna kan sitta väldigt hårt fast. Det är då jag tar hjälp av g och ställer vasen upp och ned. Om g gör sitt jobb ramlar tidningarna ut (efter någon dag) och skulle g missköta sig kan jag ju alltid plocka fram en stekpincett.


På ett litet kick är allt ordnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar