onsdag 24 mars 2021

Stängt

Norra Djurgården är ett trevligt strövområde. Vi åkte dit på vår utflyktsdag - skulle både promenera och se den utställning som visas i konsthallen Accelerator. Vi fixade första delen - promenaden. Den andra delen - att besöka "Stockholms bästa utställning" gick inte alls. Var stängt. Jag hade läst att det skulle vara öppet på tisdagar men läst slarvigt - det enda som var öppet var fiket.


Veckan därpå blev det favoriter i repris. 


Den här gången åkte vi till Artipelag - konsthallen på Hålludden i Gustavsberg för promenad och utställning. Blev ännu en promenad i vacker natur men ingen konstutställning den här gången heller.  Detta trots att jag hade förberett mig genom att googla på Artipelag och visste att det var öppet. I besvikelsen fick jag trösta mig med kaffe och semla.



Blev sur när Artipelag var stängt, trots att de annonserat med "Öppet" på Google. Det talade jag om. Fick då till svar att det är Googles information som visas - inte Artipelags. Min stilla undran är: "Är det inte Artipelags uppgift att ansvara för vad som visas på Google om just Artipelag" särskilt som "Öppet" åtföljs av brasklappen "Uppdaterades av företaget för tre veckor sedan"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar