onsdag 18 maj 2022

Orten

Trots att jag bor i en förort och trots vårt projekt att åka med alla bussar har jag inte sett så mycket av områden söder om Stockholm. Men härom dan besökte jag Hökarängen.

Här blev det grått!

Skulle träffa en kamrat från Birkagården på en fika. Hon ville att vi skulle ses på ett kafé i 50-tals stadsdelen Hökarängen. Då fick jag besöka en mjuk och lite gammaldags stadsdel med många 3-våningshus.

Jag måste kolla upp vilken buss som går till Hökarängen och åka dit igen. Till hösten är det dags att återuppta det gamla projektet att åka med alla bussar - måste lära känna hela "min" nya stad.

Hörde förresten en professor uttala sig om var människor upplever sig som lyckligast - det var i förorten där man har det lugnt, nära till naturen och lätt kan ta sig in till stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar