lördag 18 juni 2022

På resande fot

Oj vad jag har rest och flackat sista tiden. Roligt men en aning jobbigt.

Förra måndagen satte vi oss i bilen, ställde in gpsen mot Sundsvall och gav oss i väg till Alnön där det vankades godsaker av diverse slag.

Nästa dag hälsade vi på vänner från förr och på kvällen gällde kortspel med "plumpgänget".



Dag tre skulle jag åka tåg till Östersund men på gammalt klassiskt SJ maner blev det buss första sträckan till Ånge. På kvällen bjöd Mittuniversitetets rektor på middag.



Dag fyra hann vi med en promenad längs Storsjön innan vi skulle dressa om för kvällens stora begivenhet - promotion och fest. Om man använder frack vart femte eller tionde år bör man prova den innan det är skarpt läge. Den "förbaskade" flugan var inte bara irriterande utan motstridig så in i bomben men till slut satt den där den skulle.



Dag fem blev en resdag från morgon till kväll - bil från Östersund till Sundsvall, en korv på stan, sen direkt till Stockholmståget.


Dag sex hade jag bokat ett tidigt tåg till Göteborg. Fick en trevlig tågresa med en 11-årig kille från Egypten och hans föräldrar. Familjen skulle åka till Skövde och ägna tre dagar åt Skara sommarland där grabben skulle få bada så mycket han ville. En sån trevlig semester de valt. Allt gick ut på att låta pojken göra det han helst ville - bada, bada och bada. Själv fortsatte jag från Skövde till Göteborg för att hälsa på sonen några dar, fira att det gått 55 år sen jag tog studenten och att hans (sonens) grabb hade gått ut andra klass i skolan. Vi avslutade examensdagen med äventyrsgolf i Slottskogen.



Sen var det slutrest och  mitt "sommarlov" kunde börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar