söndag 5 juni 2022

Ännu en

Jag hade bestämt mig för att inte gå på en enda utställning till, innan Magritte kommer till Skärhamn i sommar. Men så åkte vi till Göteborg och då fick jag se att längst upp på Avenyn visade man Barbro Östlihns konst.

Var helt enkelt tvungen att gå in och titta.

Så medan mina barn gick på Universeum med sina barn, passade jag på att besöka Barbro.


Brooklyn Bridge II

Royal Pavilion

Pantbank Pawn Shop

Sen var jag också tvungen att hälsa på originalet "Karl XII likfärd" ...


... och titta på Richard Berghs målning "Nordisk sommarkväll" ....



Eftersom jag hade löst en dagbiljett på Göteborgstrafiken kunde jag resa obegränsat på spårvagnarna hela dan. När jag lämnat Konstmuseet gav mig därför ut på långtur. Höll mig dock till de västra stadsdelarna.

I de här konkava husen bodde jag
på 70-talet

Började med att åka till Västra Frölunda för att titta på Frölunda torg - mitt gamla centrum. Torget var sig i grunden likt sen det byggdes och invigdes av Olof Palme 1966.


Tyvärr har spårvägssträckningarna ändrats sen "min tid" vilket ställer till en massa oreda i hjärnkontoret. Sen tidernas begynnelse vet jag hur ettans, tvåans, treans och fyrans linjer ska gå, så när vagnen plötsligt svängde åt fel höll det nästan på att bli kortslutning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar