måndag 25 juli 2022

Borrelia - igen!

Så var det dags igen. En liten röd fläck på benet växte sig större och större och efter några dar gick den inte länge att ignorera. Jag fick vackert inse att jag återigen fått borrelia - vet inte för vilken gång i ordningen.

Ringde till vårdcentralen och fick tid inom några timmar. Enkelt och behändigt. Sen var det bara att åka till apoteket och hämta ut tabletter och dela upp dagen i tre intervall. Jag ska inte äta mat senare än en timma före och inte heller tidigare än två timmar efter det att jag knaprat i mig en dos. Uppdaterade min telefon och är fullt förvissad om att jag ska klara det utan alltför stora tidsöverskridanden.

Den här gången hade jag fått två röda märken. Förutom på låret hade jag också ett märke på tån - ett märke som hade en lätt blå ton. Detta var en lite allvarligare form av borrelia men även den ska "oskadiggöras" med penicillinet jag fått.

Medan jag var på vårdcentralen var några av familjens yngre pojkar på simskola och kom hem med flera simmärken. Det verkar som det hela tiden tillkommer nya simmärken så de kan nog gå i simskolans märkesgrupp i flera år till.


"Vår" simskola fungerar toppenbra. Pojkarna jobbar och jobbar och klarar nu att simma riktigt långt. "Det här är den bästa simskola jag gått på och då har jag ändå gått på jättemånga" sa en av dem när han fått kläm på hur man håller sig flytande. Det får man nog betrakta som ett toppenbetyg.


I söndags var det avslutning. Det firade vi med glass vid "Rosa kiosken".





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar