torsdag 28 juli 2022

Fynd?

Vi bor i en sommarstuga som är fullproppad från golv till tak. I år dessutom kompletterad med en utomhusgunga.Vi har allt - saknar bara äggkoppar och microvågsugn och någon micro kommer inte över tröskeln. Äggkoppar skulle däremot kunna vara bra att ha när man äter frukost.


För att komplettera köksutrustningen med små koppar gav vi oss ut på loppisrundor. Oj, vad mycket skräp det finns att köpa.

Jag är mycket effektiv på loppisar - går in, tittar runt och är klar. Mitt sällskap däremot känner på varje grej, tittar noggrant och blir aldrig färdig. Men så gör hon också ett och annat fynd - hittade t.ex en slipmaskin!

På min fjärde loppistur hittade jag vad jag sökte - fyra äggkoppar. Tyvärr "föll de inte på läppen" när jag visade upp dom hemma. Kommentaren blev "Det finns ju så många fina äggkoppar!" Men påsklöparen fick fem poäng av fem möjliga.


Sen hade jag inte heller tänkt på vilken storlek dagens standardägg har. Äggen vi hade hemma var på tok för små för de nya kopparna.


Men "bättre brödlös än rådlös" tänkte jag och vände koppen upp och ned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar