måndag 4 juli 2022

Sysslolös men inte idélös

I mitten av juni tog jag tåget till Göteborg för att vara med när gymnasieklassen firade 55-års jubileum. Passade också på att stanna kvar och följa med på barnbarnets skolavslutning. Sen var det ingen idé att åka tillbaka för sommarlovet var bara en dag bort. Men vad skulle jag göra denna "tomma" dag?

Funderade hit och dit men så kom jag på det! Vad kunde passa bättre på en helledig dag i Göteborg än att åka till Botaniska.


Det finns flera stora, fina parker i Göteborg. Störst är Slottsskogen, centralast är Trädgårdföreningen (Tädår'n kallad) men finaste är Botaniska trädgården som tyvärr ligger lite "vid sidan om".

I perfekt väder gav jag mig iväg med buss och spårvagn till trädgårdarnas trädgård och stannade där en hela dag och njöt av allt vackert.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar