måndag 15 augusti 2022

Magritte

Samtidigt som det känns som vi varit i stugan länge, är det som sommaren just har börjat. Om det inte vore för att det blir mörkt på kvällen skulle vi kunna stanna flera månader till. Tiden går fort och det är tur att jag fotar så jag vet att jag faktiskt gjort ett och annat.

När "vi" målat om den fasad som fått nya fönster och rensat i landen kände vi oss redo för en tur till Tjörn och Magritteutställningen på akvarellmuseet. Trots att deras fantastiska guide inte gjorde sitt jobb (hade förmodligen semester) fick vi en bra guidning med museets audioguide. Magritte är en favorit.








Innan vi lämnade museet köpte jag en kakburk med Magrittemotiv.


Varje gång någon av "våra" pojkar ville ha en kaka måste han säga namnet på konstnären som "gjort" locket - alltså "Magritte". Ett roligt sätt att lära barn lite om en känd konstnär. 


Jag hade också köpt en trevlig bok om Magritte som jag läste för dem då och då.

Vår fyraåring gjorde det dock lätt för sig genom att fråga "Kan jag få en Magittekaka?" Han kommer nog att förknippar namnet Magritte med en kaka, inte en konstnär.


Själva associerar vi akvarellmuseet med en god lunch för det är så vi brukar avsluta våra kulturella aktiviteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar