fredag 7 oktober 2022

Paris

Nu har döttrarna och jag flugit till Paris helt utan flygskam. När jag fick min parisresa i present för 25 år sedan fanns inte ordet flygskam i vår vokabulär och då kan man ju inte heller tillämpa skammen nu, eftersom presenten är 25 år gammal.

Resan från Stockholm till Rue de Nesle i Paris nära latinkvarter kunde inte gått bättre - allt flöt på och vi hittade utan svårigheter vårt lilla hotell. 

Reception


Att rummen låg på fjärde våningen och hotellet saknade hiss och att ett av rummen inte hade toalett är smällar man får ta för de var fina och mysiga och hade det viktigaste av allt - WiFi.



Toalett 

När vi installerat oss gick vi runt i kvarteren kring hotellet. Där var det ett myller av restauranger, barer, kaféer och folk - precis utanför dörren. 




Vi avslutade dan med en tallrik ramen och sen (4 trappor upp) upptäckte jag att jag glömt min tandborste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar