måndag 28 november 2022

Äntligen

Brukar läsa en del bloggar - förr mer än nu. Ganska trevligt men ofta, för ofta innehåller de reklam för olika produkter jag inte är intresserad av.

Bloggarna får fina paket skickade till sig. De öppnar paketen och berättar om de fantastiska krämer eller strumpor som ligger i kartongerna.

Min Tidlösablogg innehåller aldrig reklaminslag - får ju inga paket med innehåll att göra reklam för.

Men plötsligt händer det!


Vad var detta?

Insåg direkt att det blivit fel någonstans. Sanningen var nog att varorna hade hamnat två våningar för långt ned i huset. Träffade min grannen som tyckte jag kunde tillämpa "Karl Bertil Jonsson-jul" - den som bäst behövde ett paket skulle få det.

Trots att det med 100 procents säkerhet var jag som behövde de förmodade antirynkkrämerna mer än någon annan i huset tog jag hissen upp och satte alla fyra paketen utanför en annan dörr.

Frågan är om jag agerade korrekt. Hade jag tagit förebilder, använt de förmodade krämerna, tagit efterbilder och sen lagt ut allt på Tidlösa kanske företaget skulle fått stora försäljningsframgångar - tusen rynkorna borta i ett nafs, vem kan motstå sådana produkter?

2 kommentarer:

  1. Att du kunde motstå rynkkrämerna! Men tänk nu om dina goda avsikter hade motsatt effekt och personerna innanför den dörren egentligen behövde dem men kände sig utpekade och blev jätteledsna?!!

    SvaraRadera
  2. Knappast - en ung vacker kvinna, inte ens hälften så gammal som jag, behöver inga krämer.

    SvaraRadera