tisdag 22 november 2022

Kaos

Nu är det julkonserternas tid.

Två gånger varje vecka övar våra 8-åringar och vår 15-åring sång i Stockholms gosskör resp målbrottskör och i lördags var det dags att visa vad de lärt sig. Jag gick därför upp tidigt och åkte till fina S:t Matteuskyrkan i Vasastan för att lyssna när pojkarna sjöng in julen. Så fint.


På hemvägen handlade jag mat och satte mig att vänta på bussen. Eftersom det snöade var jag inte ensam om att vänta - i alla fall inte i början. Men när jag efter en stund lyfte blicken från telefonen hade det blivit näst intill tomt i väntsalen. Då såg jag det - meddelandet till resenärerna "All busstrafik inställd".


Det var vara bara att knalla och gå med den tunga matkassen för när det kommit en dryg centimeter snö kan bussarna i Stockholm inte längre köra!!

Sen blev det värre men då satt jag mjukt och skönt i lilla soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar