lördag 5 maj 2012

Såningstid

I vår har jag varit på trädgårsmässa och besökt flera trädgårdar - bl.a. Rosendal och Keukenhof  i Holland. Jag har köpt trädgårdstidningar som jag bläddrat i och delvis läst. Jag har köpt fröer och lökar och jag har köpt speciella odlingslådor - allt för att få ett fint trädgårdsland till sommaren.

Men det räcker inte med detta. Man måste köpa jord och man måste så sina fröer - annars blir det inget. Och sen ska det vattnas och luftas mest varje dag. Jag tycker jag har gjort allt efter konstens alla regler och här ser ni resultatet.

När jag sådde mina fröer den 26 april, såg odlingslådan ut på detta sätt.



En dryg vecka senare den 5 maj har de flesta fröerna grott och nu ser lådan ut så här.

Det här bådar väl gott.

Jag ska försöka återkomma i bloggen och visa hur de små fröerna växer och frodas och så småningom kanske jag till och med kan visa hur de kan användas i matlagningen.

3 kommentarer: