fredag 21 december 2012

God Jul

I år ska hela familjen (nästan) fira jul i vår lilla etta i Gröndal!

Vi gör det enkelt genom att ha knytjul. Men även en enkel knytjul måste organiseras. Det skulle inte vara så trevligt om det stod 14 julskinkor på bordet och inte en enda sill. Jag skrev därför ihop en liten inbjudan där jag bad var och en tala om vad man ville ta med sig. Det som eventuellt saknades kunde ju jag komplettera med. Jag mejlade ut inbjudan ungefär en vecka i förväg och bad alla svara till alla.

Några dagar senare ringde sonen och frågade efter instruktioner. "Allt står i inbjudan" svarade jag. Då visade det sig att han inte hade fått någon. Enkelt ordnat - jag skickade en ny. Samtidigt insåg jag att det måste vara någon annan bland mina mejlvänner som blivit ganska förvånad när det dök upp en inbjudan att fira jul med oss. Jag bestämde mig för att ligga lågt. En eller två personer mer eller mindre spelade väl ingen roll.

Dagen därpå ringde sambon (till den som fått mejlet) och frågade varför hon inte hade blivit bjuden.  Resultatet av mitt lilla feltryck blev en trevlig och oväntad pratstund.

Avslutningsvis vill tomtefar och jag önska en riktigt God Jul!

1 kommentar: