måndag 3 december 2012

Nu är det bevisat!

Det är inte alls säkert att det är nyttigt att röra på sig!

Det är knappt så man kan tro att det är sant. Kan det verkligen vara så bra? Denna nya teori finns publicerad i en DN-artikel med rubriken "Träna kondition är inte nyttigt för alla". Där framgår att det rent av kan vara skadligt med motion.

Jag har alltid misstänkt att det är något skumt med allt det här motionerandet i tid och otid. Inte tränade mina föräldrar men de hade ändå långa och ganska friska liv. 

Själv känner jag ofta motvilja mot att röra på mig - det är ju så mycket skönare att sitta hemma i soffan och läsa eller titta på TV. Denna känsla tror jag indikerar att jag tillhör gruppen som inte bör träna. 

Jag tänkte på den här artikeln varje gång jag tittade på klockan under dagens gympapass (jag tittar ständigt på klockan under mina gympapass eftersom tiden då verkar stå still) - men bestämde mig ändå för att hålla igång lite lagom. Jag har ju, när allt kommer omkring, ett alldeles nyinköpt årskort på Friskis & Svettis.

1 kommentar: