torsdag 5 mars 2015

Skrei

Det ligger en trevlig fiskaffär i Vasastan, som jag brukar köpa fisk i när jag går hem från torsdagarnas fransk-kurser. Men i torsdags gick jag och pratade och glömde helt bort mina fiskavsikter. Jag gick i ställe till Sturegallerians bokhandel. När jag var klar hamnade jag, hur lämpligt som helst, i en ny, stor och elegant fiskaffär - inne i själva gallerian.

Då passade jag på att köpte en liten bit skrei på 280 gram, åkte hem, kokade den till en innetemperatur på 45 grader. Sen åt vi var sin liten bit fisk (140 g) med pressad potatis, sockerärtor och hollandässås. Det blev en liten festmåltid och återigen grämde det mig att jag inte hade fått upp mina firrar när jag var i Lofoten.

1 kommentar:

  1. Ja, det var synd att du inte fick upp någon firre trots många napp!

    SvaraRadera