lördag 6 februari 2016

Missen blev lönsam

Jag har länge tänkt skaffa mig en ny ryggsäck. Har varit inne och tittat i en och samma affär flera gånger. När det nu blev rea tog jag med en "klasskamrat" som smakråd och gick tillbaka till affären för fjärde gången.

"Snygg ryggsäck, köp den" - löd omdömet. Jag var fortfarande tveksam. Var den, trots allt, ändå inte för liten? Men så slog jag till. Jag behövde ju bara betala 50%.


Lite senare, när gick jag in i en annan affär (för att lära mig hur man kan föra över kort från telefonen till paddan) pep det om mig. När jag gick ut ur affären pep det igen. Väl hemma upptäckte jag att stöldskyddet fanns kvar i väskan.


I morse åkte jag tillbaka till väskaffären - man vill ju inte gå omkring och pipa - och upptäckte att man satt ned priset ytterligare 30 %. Det blev en lönsam glömska för min del (fick den extra rabatten) eller kanske inte ändå, för jag handlade ju för mer än jag fick tillbaka.

När jag visade ryggsäcken för maken blev kommentaren "Varför köpte du så liten väska?"  Nu blir det till att ge sig ut på jakt igen.

1 kommentar:

  1. Jag gav bort ett par handskar i julklapp där det visade sig att larmet satt kvar. Som tur var hade jag kvittot kvar annars hade man väl trott att det handlade om tjuvgods

    SvaraRadera