söndag 5 juni 2016

Den röda vattenkannan

Nu, i början på juni, när naturen är som vackrast gjorde maken, med bror och svägerska, dottern med yngste sonen, och jag själv en dagsutflykt till Vaxholm.

En härlig båttur, lunch i form av strömmingsmacka och kort promenad hann vi med innan återresan.

På vår rundvandring tittade vi in i några av Vaxholms många små affärer. I en av dem stod en vattenkanna - precis vad jag behöver och länge har letat efter.
Köp inte den, den kommer snart att gå sönder och börja läcka sa maken. Köp den, den passar jättebra ihop med dina stövlar sa dottern. Att vattenkannan färgmässigt skulle matcha mina stövlar var ett tungt argument.

Jag köpte vattenkannan men väl ombord på båten blev jag lite fundersam. Hade det inte varit bättre om vattenkannan matchat min solhatt i stället för mina stövlar. Det är ju när det är soligt och torrt jag vattnar - inte när det regnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar